Wiesz już, że optymalizacja zdjęć pod kątem SEO to proces złożony, który rozpoczyna się, zanim wgrasz zdjęcia na stronę internetową. Musisz zmienić nazwy plików tak, żeby zawierały słowa kluczowe. Ważne jest też, jak duże będą zdjęcia. Zdjęcia, które dużo ważą, to wolna strona internetowa. A wolna strona www, to niższa pozycja w wyszukiwarce Google. Jeśli Google ma do wyboru dwie strony, które są równie wartościowe pod kątem treści, to oczywiste jest, że wybierze tą, która ładuje się szybciej.
Kiedy już zmienisz nazwy i zmniejszysz wagę, i rozmiar zdjęć, możesz wgrać zdjęcia na stronę. A jakie kroki należy poczynić na stronie www, żeby zwiększyć prawdopodobieństwo wyświetlenia zdjęć w Google grafice? O tym właśnie będzie dzisiejszy artykuł.
Zadbaj o kontekst
Po pierwsze, zdjęcia muszą pasować do tekstu, który je otacza. Wyświetlając zdjęcia w Google grafika, Google bierze pod uwagę kontekst, w którym zdjęcia się pojawiają. Jeśli tekst jest przydatny i ludzie go czytają, Twoje zdjęcia dostaną kilka dodatkowych punktów od algorytmu.
Na podstawie kontekstu Google wnioskuje, czego dotyczy zdjęcie. Dlatego używaj zdjęć, które pasują do tekstu. Używanie zdjęć na siłę to błąd.
Tekst alternatywny
Tekst alternatywny to opis tego, co znajduje się na zdjęciu. Po co go dodawać? Po to, żeby osoby niewidzące, które korzystają z internetu, mogły skorzystać z Twojej strony. Nie zobaczą obrazów, ale dzięki opisowi alternatywnemu będą wiedzieć, co na obrazku jest.
Warto jest zamieścić w tym miejscu frazę kluczową, ale nic na siłę. Nie powinny to być wpisane bezmyślnie słowa kluczowe. Ja, za radą Oli Gościniak z jej książki „Bądź online”, wpisuję opis tego, co na zdjęciu, a po myślniku tytuł artykułu, który zawiera frazy kluczowe (jeśli oczywiście dodaję zdjęcia do wpisu na blogu).
Tekst alternatywny po dodaniu zdjęcia możesz uzupełnić tutaj:
Tytuł zdjęcia
Kiedy już będziesz dodawać tekst alternatywny, nie zaszkodzi dodać też tytuł zdjęcia. Dodaj tutaj frazę kluczową, która jest inna niż ta użyta w tekście alternatywnym.
Etykieta i opis zdjęcia
W zależności od motywu to co wpiszesz w etykiecie i opisie zdjęcia, może się pojawić pod zdjęciem albo w lightboxie (czyli tym, co powiększa zdjęcie – możesz nie mieć tego na swojej stronie, zależy od motywu). Zasadniczo, te elementy mogą być widoczne na stronie, w przeciwieństwie do tytułu zdjęcia i opisu alternatywnego. Możesz je wykorzystać, zawsze to większa ilość tekstu z frazami kluczowymi na stronie. Ale jeśli nie chcesz, bo uważasz, że te teksty wyglądają źle, to sobie odpuść.
Pingback: Jak dodać wpis w WordPressie? Poradnik dla wirtualnej asystentki