Wiesz już, z którą firmą warto zacząć prowadzenie newslettera. Założyłeś konto, stworzyłeś i umieściłeś formularz kontaktowy na stronie.
Wiesz, dlaczego warto korzystać z opcji double opt-in. Kolejnym krokiem będzie wysłanie pierwszej kampanii.
Co to jest kampania?
Kampania to wiadomość, którą wysyłasz do sybskrybentów swojego newslettera. Może być prostą wiadomością, która wygląda jak zwykły e-mail. Takie newslettery wysyła Michał Szafrański. Dzięki takiemu zabiegowi, wyglądają jak pisane specjalnie dla Ciebie, są bardzo osobiste.
Jeśli chcesz poszaleć, z pomocą wbudowanego w Mailerlite edytora drag and drop, możesz przygotować bardzo rozbudowane, wyróżniające się newslettery. Takie, które będą zgodne z Twoją identyfikacją wizualną. Natalia Lis z bloga Jest Rudo jest idealnym przykładem.
Jak stworzyć kampanię?
Zaloguj się do Mailerlite i z górnego menu wybierz kampanie:

Po prawej stronie u góry kliknij stwórz kampanię:

Ponieważ dopiero zaczynasz, skupimy się na najprostszej kampanii, czyli jednorazowej wysyłce takiej samej wiadomości do wszystkich subskrybentów newslettera.
Wybierz zwykłą kampanię i wypełnij pola według wskazówek, które daje Mailerlite:

Po wypełnieniu kliknij dalej: treść. Zostaniesz przekierowany do miejsca, gdzie wybierzesz, jak chcesz, żeby twoja kampania wyglądała:

Jeśli chcesz stworzyć prosty e-mail w stylu Michała Szafrańskiego (czyli taki, który wygląda po prostu jak wiadomość napisana w programie do obsługi poczty), wybierz tekstowy edytor:

Kiedy skończysz pisać i edytować wiadomość, kliknij zakończ edycję.
Jeśli chcesz żeby Twoja wiadomość wyróżniała się wizualnie, masz dwie opcje. Możesz wejść w galerię szablonów i edytować jeden z projektów:

Możesz też stworzyć własny projekt od zera. W tym celu wybierz edytor drag and drop:

W edytorze masz możliwość dodawania całych bloków (dostępne bloki widoczne są po lewej stronie) oraz edycji poszczególnych bloków (po prawej stronie):

Żeby dodać blok, najedź na niego myszką i przesuń w miejsce, w którym chcesz go umieścić:

Jeśli chcesz edytować konkretny blok, na przykład zmienić zdjęcie, font, kolory – najedź myszką na blok i kliknij w zaznaczone kółko:

Po prawej stronie pojawią się opcje edycji dla tego elementu:

Jeśli chcesz wrócić do poprzedniego widoku, z dostępnymi blokami po lewej stronie, kliknij zapisz.
Jeśli chcesz usunąć blok, najedź myszką na blok i kliknij ikonę kosza:

Polecam Ci przeklikać się przez dostępne opcje. Możliwości jest bardzo dużo i nie ma sensu omawiać tutaj każdego przycisku. A gdybyś miał jakiś problem z edycją, polecam Ci skontaktować się z obsługą klienta Mailerlite – są naprawdę pomocni.
Kiedy będziesz zadowolony z wyglądu swojej wiadomości, kliknij done editing:

Zostaniesz przeniesiony do sekcji, gdzie możesz wybrać odbiorców dla tej kampanii. Odbiorcami mogą być wszyscy Twoi subskrybenci lub konkretne grupy:

Kliknij review and confirm:

Zostaniesz przekierowany do podsumowania kampanii:

Przed wysłaniem wiadomości do subskrybentów, polecam Ci wysłać próbnego maila na swój adres. Dzięki temu będziesz mieć pewność, że wszystko jest zrobione tak, jak należy.
Po przeprowadzeniu próby, zjedź niżej i kliknij dalej: zaplanuj:

Tutaj możesz zaplanować swoją kampanię. Możesz wysłać ją od razu albo później. To kolejna świetna opcja w Mailerlite, która w innych programach do wysyłki newsletterów jest dostępna tylko w płatnych wersjach.


Po wybraniu ustawień kliknij wyślij:

Gotowe! Twoja kampanie będzie widoczna w skrzynce nadawczej w zakładce kampanie:

W kolejnym wpisie przeprowadzę Cię przez automatyzacje, które oferuje Mailerlite.
Projektowanie kampanii i wysyłka newslettera to jedno z wielu zadań, które można oddelegować wirtualnej asystentce.
Pingback: Co robi wirtualna asystentka? - Virtual Assist Adriana Strączkowska
Pingback: Automatyzacja newslettera - jak ustawić automatyczne wysyłanie maili
Pingback: Jak wysłać pierwszy newsletter we Freshmailu?
Pingback: Jak wirtualna asystentka może pomóc przed i po webinarze? - Virtual Assist Adriana Strączkowska