Ostatnio powiedziałam Wam jak stworzyć formularz zapisu we Freshmailu. Dzisiaj pora za wysyłkę pierwszej kampanii!
Jak wysłać kampanię mailową we Freshmailu?
Zaloguj się do panelu Freshmaila i kliknij kreator / kampania mailingowa:
Wpisz wszystkie dane kampanii według wskazówek.
Założyłam konto testowe na Freshmailu z innym adresem e-mail niż mój firmowy. Jeśli chciałabym, żeby e-mail nadawcy był moim adresem firmowym musiałabym zweryfikować email. Jest prawdopodobne, że Ty nigdy nie zobaczysz tego komunikatu.
Klikam weryfikuj email, a następnie weryfikuj adres email.
Na mój firmowy adres dostałam kod weryfikacyjny. Wpisuję go we wskazane pole.
Kiedy już zweryfikowałam adres email mogę kliknąć dalej.
Wybieram listę odbiorców. O tym, jak stworzyć listę odbiorców pisałam we wpisie o tym, jak stworzyć formularz zapisu we Freshmailu.
Klikam dalej.
Przechodzimy do kreatora kampanii. Możemy wybrać jeden z szablonów albo stworzyć wiadomość od zera. Ja stworzę wiadomość od początku. Klikam nowa wiadomość.
Mamy do wybory wie opcje edycji. Ja wybiorę designer, żeby pokazać Wam, jak tworzyć graficzne newslettery we Freshmailu z edytorem drag and drop. W podobny sposób jak w Mailerlite.
Mamy do wyboru ogrom opcji. Sugeruję pobawić się na początku, a kiedy już będziecie zadowoleni z efektu – zapisać wiadomość i korzystać z szablonu w kolejnych mailingach. Tworzenie graficznej wiadomości od podstaw za każdym razem jest bardzo czasochłonne.
Po prawej stronie u góry możemy wybierać bloki i grafiki.
Albo definiować style.
Zacznę od ustawienia bloków. U góry wybieracie, czy potrzebujecie bloków, które mają jedną, dwie lub trzy kolumny oraz to, czy zawierają tekst, przycisk czy grafikę.
Przejrzyjcie wszystkie bloki. Żeby dodać blok do maila, przytrzymaj go myszą i przesuń w wybrane miejsce.
Żeby edytować fonty, trzeba je zmienić w zakładce style.
Kiedy jesteście już zadowoleni z tego, jak wygląda Was mail, klikacie dalej. Przechodzicie do takiego panelu:
Sugeruję, żeby przed wysłaniem kampanii zawsze przeprowadzić kampanię testową i wysłać mailing najpierw do siebie. Przeczytajcie go dokładnie, sprawdźcie, czy nie ma literówek, czy dobrze wygląda i czy linki prawidłowo przekierowują. Kliknijcie kampania testowa, wpiszcie adres email i wyślij testową kampanię.
Sugeruję też przeprowadzić test inspektorek kodu. Jeśli Freshmail wykryje coś niepokojącego w Twoim mailu, na przykład nie umieścisz w nim linku z możliwością wypisania się, to nie puści takiej kampanii. Inspektor kodu sprawdzi to przed zaplanowaniem kampanii. Dzięki temu będziesz mógł od razu naprawić swój błąd.
Zobacz poniżej. Ja popełniłam właśnie taki błąd. Freshmail od razu proponuje rozwiązanie.
Jeśli wszystko jest w porządku klikamy dalej.
Wpisujemy adresy, na które zostanie wysłane potwierdzenie wysłania kampanii oraz adres, na który przyjdą wiadomości, jeśli ktoś będzie chciał odpowiedzieć na naszą wiadomość. Klikamy dalej.
Wybieramy, czy chcemy żeby kampania została wysłana jak najszybciej, czy planujemy ją na późniejszy termin.
Ja wybieram w określonym czasie, wybieram termin i klikam dalej.
Przechodzimy do podsumowania kampanii. Moja wygląda totalnie źle i i tak nie będę mogła jej wysłać, bo za chwilę kończy mi się ważność konta testowego. Niemniej, mogłam Wam pokazać, jak wygląda cały proces. Jeśli wszystko jest zgadza klikamy dalej.
I tyle. Jeśli kampania zostanie zaplanowana, pojawi się w głównym panelu jako oczekująca na wysyłkę.
Jeśli dopiero zaczynacie przygodę z newsletterem albo dopiero uczycie się, jak działają programy do wysyłki newsletterów, sugeruję zacząć naukę od Mailerlite. Przede wszystkim dlatego, że do 1000 subskrybentów Mailerlite jest całkowicie darmowy i ma ogrom opcji, które będziecie mogli testować bez obaw, że za chwilę skończy Wam się okres próbny.
Napisałam kilka artykułów dotyczących tworzenia newsletterów w Mailerlite:
- Jak stworzyć newsletter? Część pierwsza. Tworzenie formularza zapisu i umieszczanie go na stronie.
- Jak wysłać newsletter? Część druga. Wysyłka pierwszej kampanii.
- Automatyzacja newslettera w Mailerlite. Jak ją ustawić i jakie daje możliwości?
- Jak wysłać e-book za zapis do newslettera? Sposób pierwszy.
- Jak wysłać e-book za zapis do newslettera? Sposób drugi.